Sven van der Mierden uitgeroepen tot sportman van de Gemeente Valkenswaard

De prestaties van motorcrosser Sven van der Mierden zijn in de gemeente Valkenswaard niet onopgemerkt gebleven.

Van der Mierden wist in 2018 de Open Nederlandse titel in de 500 klasse te pakken en werd vijfde in de Dutch Masters of Motocross. Ook in de Nederlandse Grand Prix’s scoorde de rijder van het Hutten Metaal Yamaha Racing team goed en pakte 10 punten.

Al deze goede resultaten hebben ertoe geleid dat Sven op vrijdagavond is uitgeroepen tot Sportman van de Gemeente Valkenswaard.

Dit jaar gaat Sven een stap verder in zijn carrière. Hij blijft actief binnen het Hutten Metaal Yamaha team en zal uit blijven komen in de Dutch Masters of Motocross. Daarnaast zal hij alle Europese Grand Prix wedstrijden in de MXGP klasse gaan rijden, wat het sterkst bezette kampioenschap ter wereld is!

Momenteel is Sven zich met het team aan het voorbereiden op het nieuwe seizoen en in februari zal hij zijn eerste voorbereidingswedstrijd rijden op het nieuwe seizoen!