Sven van der Mierden boekt progressie op harde ondergrond van Internationale wedstrijd in Lacapelle Marival (F)

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in Frankrijkdeelgenomen aan een grote Internationale wedstrijd in Lacapelle Marival. Voor tal van Grand Prix toppers was dit de laatste test voordat volgende week het GP-seizoen begint in Argentinië. Voor Sven was het zijn eerste wedstrijd op een harde baan en de afsluiting van een kleine week trainen op harde banen in Frankrijk. Met tweemaal een zestiende plaats in de manches nam Sven genoegen, meer omdat progressie boeken in het rijden op harde banen op dit moment het grotere doel is.

De voorbereiding op het seizoen werd afgelopen week vervolgt in Frankrijk. Samen met het team stonden er verschillende trainingen en tests gepland op banen met een harde ondergrond. Meters maken en ritme op doen, moet er voor zorgen dat Sven ook op dit soort banen de concurrentie aan kan gaan en voor de GP-punten kan gaan strijden.

De start van de eerste manche was redelijk maar in het verdere verloop van de eerste ronde kwam Sven ten val. Toch pakte hij al vrij snel weer zijn ritme en kon diverse rijders weer passeren. Hij kwam goed terug naar voor, maar de strijd rond plaats vijftien was groot, waardoor hij voortdurend in gevecht was met diverse rijders voor en achter hem. Uiteindelijk kwam hij als 16e over de finish.

De tweede manche gaf nagenoeg een een zelfde beeld als de eerste manche. Sven kwam als negentiende uit de start en moest wederom voor elke meter strijden. Het lukte hem wederom om enkele rijders te passeren en kwam opnieuw als 16e over de finish. Een pittige en leerzame wedstrijd op hoog niveau, wat hem stapje voor stapje dichterbij moet brengen bij de subtop van de internationale motorcross.

Daguitslag MX1: Internationale wedstrijd Lacapelle Marival:
1) Romain Febvre
2) Gautier Paulin