Sven van der Mierden ervaart een moelijke terugkeer in de MXGP, tijdens de GP in Oss !

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft tijdens de Grand Prix in Oss weer kunnen ontdekken hoe ontzettend hoog de snelheid ligt in de MXGP klasse.

Waar hij 2 jaar geleden, voor zijn blessure, nog kon denken aan het scoren van WK-punten, kreeg hij nu de bevestiging dat hij daar nu nog niet het niveau voor heeft. Na alleen trainen en 1 wedstrijd gereden te hebben, mist hij op dit moment nog ritme en het juiste vertrouwen, om de limiet weer wat meer op te zoeken. Dit proces zal hij stap voor stap moeten ondergaan zodat daarna alles weer op zijn plek valt.

De dag begon met de vrije- en de tijdtraining. De baan lag er goed geprepareerd bij maar werd gedurende dag heen steeds zwaarder en verradelijker ! Sven nam de tijd om zijn snelheid geleidelijk aan wat op te voeren. Gedurende de tijdtraining zette hij verschillende keren aan maar kon zijn snelste tijd maar mondjesmaat verbeteren. Hiermee klokte hij de 33e trainingstijd.

Vanaf de buitenkant achter het starthek, vertrok Sven op zijn GASGAS MC 450F, voor de eerste manche van de dag. Hij kwam op een 26e positie uit de eerste ronde. Zoekende naar ritme en de juiste lijnen, kon hij deze positie in het begin niet vast houden en zakte een paar plaatsen terug naar achter. In het midden van de wedstrijd kon hij weer wat meestrijden met een groepje rijders voor hem. Hiermee boekte hij enkele plaatsen winst en kon zodoende op een 25e plaat over de finish komen.

De start van de tweede manche bracht hem naar de 28e positie. In tegenstelling tot de eerste manche kon hij nu wel in het begin een aantal plaatsen winst boeken. Rijdend op plek 25 zocht hij opnieuw naar ritme en het zware circuit hielp hem hier niet mee. Hij kon de snelheid niet meer verder opvoeren en besloot om zijn eigen wedstrijd te gaan rijden. Consolideren en uitrijden was voor hem het enige doel geworden, waarmee hij opnieuw als 25e over de finish kwam.

Commentaar Sven: “Ik wist niet wat ik er van moest verwachten. Ik wist natuurlijk dat het een heel sterk deelnemersveld was. Ik had een moeilijke dag en kwam niet goed in mijn ritme. Ondanks dat, heb ik twee manches mijn eigen wedstrijd gereden en er alles uitgehaald wat er in zat. Ik moet hard blijven trainen en heb meer wedstrijden nodig om op dit hoge niveau tot betere resultaten te komen”.

Volgende wedstrijd: 1 Augustus, Grand Prix van Belgie in Lommel. (onder voorbehoud)

Wij houden iedereen op de hoogte middels deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2021.
Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.

Tot ziens, Sven van der Mierden en Stichting SVARMO.