Sven van der Mierden 12e tijdens internationale cross op De Keiheuvel in Balen !

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, is tijdens de cross-klassieker op de De Keiheuvel in Balen, op een 12e plaats geëindigd in de daguitslag van de 500 Inters, na twee manches.

Tijdens de zogeheten super finale legde Sven beslag op een 14e plaats. Deze super finale bestond uit de vijftien sterkste rijders uit de 500 Inters klasse en de vijftien sterkste rijders uit 250 Inters klasse.

Een zeer sterk deelnemersveld met diverse Grand Prix toppers was afgereisd naar het klassieke circuit op De Keiheuvel in Balen. In de ochtend lag het circuit nog redelijk snel, maar dit zou gedurende de dag heel anders worden. Met een 14e tijd in de tijdtraining, bleef Sven met een verschil van +0,5 seconde redelijk in de buurt van de ijzersterke top-10.

In de eerste manche kwam Sven, op het relatief korte startterrein, niet goed uit de start. Rond de 20e plaats zocht hij zijn weg naar voor en na één ronde kwam hij door als 16e. Hier moest Sven aanhaken om de aansluiting niet te verliezen. Opgeschoven naar een 14e positie kwam hij toch in een soort van niemandsland te rijden enkwam derhalve ook op deze positie over de finish.

De start in de tweede manche was iets beter, maar in de tweede- en derde bocht verloor Sven, in het gedrang en tussen valpartijen door, behoorlijk wat plaatsen. Hij moest vanaf een 24e positie wederom een opmars maken. Toch wist hij zich weer o p te werken naar een 15e plaats en even later nog als 12e over de finish te komen. Dit leverde hem een 12e plaats op in het dagklassement van de 500 Inters.

Aan het einde van de dag stond nog de super finale op het programma. Het circuit was ondertussen loodzwaar geworden en een goede start zou zeer welkom zijn, dit om niet teveel extra energie kwijt te raken gedurende de eerste paar ronden. het lukte maar ten dele, waardoor Sven rond plek 15 aan de wedstrijd kon beginnen. Tijdens deze derde race van de dag moest Sven noodgedwongen de controle zoeken om niet teveel fouten te gaan maken. Hij wist noch wel op te schuiven naar een 14e positie en reed daarna de finale gecontroleerd uit.

De absolute vorm van voor zijn zware rugblessure is nog niet in zicht, maar Sven blijft nadrukkelijk bezig om zijn vertrouwde vorm zo snel als mogelijk weer terug te krijgen.

Volgende wedstrijd: 29 Augustus, ONK in Boekel.

Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.

Tot ziens, Sven van der Mierden en Stichting SVARMO.