Sven van der Mierden wint in Harfsen wederom een ONK wedstrijd!

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, is tijdens het ONK 500 in Harfsen opnieuw met de zege er vandoor gegaan. Na de winst van vorige week in Eersel, was hij een week later opnieuw de sterkste van de dag. Met een eerste en een tweede plaats in de manches wist hij opnieuw 95 punten bij te schrijven. In de totaalstand van ONK 500 na drie wedstrijden, verstevigd Sven hiermee zijn leidende positie.

Een aantal flinke buien in Harfsen op vrijdagavond, hadden er voor gezorgd dat de baan er piekfijn bij lag. s’Ochtends in de tijdtraining reed Sven in totaal 7 ronden om een snelle tijd op de klok te zetten. In de vierde ronde klokte hij een acceptabele tweede tijd.

In de eerste manche pakte Sven meteen een kopstart en kwam als leider uit de eerste bocht. Met niemand voor hem, kon hij gelijk de beste rijlijnen kiezen zodat het tempo er meteen goed in zat. Al na enkele ronden had hij het gewenste gat te pakken op zijn achtervolgers. Met een ruime voorsprong kon hij zijn eigen tempo gaan rijden en kwam onbedreigd als 1e over de finish.

De start van de tweede manche was wederom sterk en resulteerde opnieuw in een kopstart. Al vroeg in de wedstrijd moest hij de koppositie weer afstaan en de nieuwe leider kreeg na een aantal ronden zijn gewenste voorsprong. Voor Sven was het belangrijk om als tweede over de finish te komen, omdat hij hiermee de dagwinnaar zou worden. Het gat met de nummer drie werd groter en groter en Sven kon zijn eigen wedstrijd gaan rijden op het inmiddels overhoop gereden circuit. Strak rijdend kwam hij als 2e over de finish, waarmee tevens het beoogde doel bereikt was.

Volgende wedstrijd: 19 September, ONK in Reusel.

Wij houden iedereen op de hoogte middels deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2021.

Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.

Tot ziens, Sven van der Mierden en Stichting SVARMO.