Sven van der Mierden heer en meester tijdens het ONK in Reusel!

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft tijdens het ONK 500 in Reusel beide manches gewonnen en pakte hiermee nog maar eens het maximaal aantal punten en de dagwinst. Twee keer kopstart en super strak rijdend in beide manches, gaf hem de volledige controle over de wedstrijd en de concurrentie op grote achterstand.

MC de Wielewaal had het prima voor elkaar in Reusel, een goed geprepareerde baan die gedurende de dag met maar liefst drie shovels onderhouden werd. Sven voelde zich in de ochtend al meteen goed thuis op de baan en had maar een paar ronden nodig om meteen de snelste rondetijd op de klok te zetten.

In de eerste manche reed Sven na een kopstart meteen weg van de rest. In de eerste paar ronden liet hij er geen twijfel over bestaan, strak sturend in een hoog tempo sloeg hij meteen een gat naar de rest. Met rondetijden die gemiddeld minimaal 2 seconden sneller waren dan zijn achtervolgers, reed hij na 15 ronden soeverein als winnaar over de finish.

Opnieuw kopstart was voor Sven wederom de aanzet om meteen vol door te gaan en afstand te nemen. Het eerste gaatje was er en even leek het er op of zijn achtervolgers ditmaal het gat niet groter lieten worden. Toch was het na vier ronden gedaan met de weerstand en moest de rest passen om op deze snelheid te volgen. Zijn GASGAS MC 450F voelde perfect aan, waardoor Sven in een mooi ritme kwam te rijden. Het verschil van 45 seconden op de nummer twee mocht er dan ook zijn en resulteerde opnieuw in een manche overwinning.

Commentaar Sven: “ Super, om weer echt de juiste vorm te voelen. Na een wat stroeve rentree in de wedstrijden van een paar maanden geleden, geeft dit mij en het team weer enorm veel voldoening. Hiervoor wil ik teameigenaar Jan Heusschen (JHMX Service) en mijn monteur Jochen van Buel ontzettend bedanken voor hun inzet en kennis”.

Volgende wedstrijd: 3 Oktober, Varsseveld.

Wij houden iedereen op de hoogte middels deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2021.

Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.

Tot ziens, Sven van der Mierden en Stichting SVARMO.