Sven van der Mierden 5e in de eerste wedstrijd van de Dutch Masters in Arnhem.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft tijdens de opening van de Dutch Masters of Motocross in Arnhem, twee solide manches afgewerkt. In het sterke deelnemersveld met diverse Grand prix rijders, behaalde hij een 5e en een 7e plaats in de manches. In de daguitslag en tussenstand van dit kampioenschap komt hij hiermee op een 5e plaats te staan.

Ditmaal was het strijdtoneel gelegen in Arnhem, op het mooie Motorsportpark Gelderland Midden. Na enkele ronden vrije training werd aansluitend de tijdtraining verreden. Sven klokte een 7e tijd waarmee hij tevreden terug keerde naar de paddock.

Bij de start van de eerste manche was na het vallen van het starthek zijn reactie goed. Bij ingaan van de eerste bocht verspeelde hij in het gedrang toch nog vele plaatsen. Maar na een goeie inhaalslag in de eerste ronde kwam hij op een 8e positie door. Het rijden ging goed en Sven had het juiste ritme te pakken om nog enkele plekken op te schuiven.
Halverwege de manche veroverde hij de 5e plaats en bracht met prima rondetijden deze positie veilig over de finish.

Na start van de tweede manche kwam wat beter door de eerste bocht en kon zo rond plek tien de eerste ronde in. In ronde twee zat hij in een groepje van plek 4 tot 8 en kon prima mee, echter de rode vlag betekende meteen al het einde van deze manche. Na enig overleg werd door de organisatie besloten dat er een herstart kwam en de manche nog verreden zou worden over 15 minuten plus één ronde. Na de herstart kwam Sven na enkele ronden op een 7e positie te rijden. De baan lag er snel en verraderlijk bij, ook door intrede van de schemer nam hij geen al te grote risico’s meer. Het gat naar de nummer zes werd toch nog klein, maar er was geen tijd meer om nog een inhaalpoging te wagen.

Daguitslag Dutch Masters of Motocross in Arnhem:
1. Calvin Vlaanderen 47 Pnt
2. Brian Bogers 45 Pnt