Sven van der Mierden oppermachtig naar de zege tijdens ONK 500 in Gemert.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft op solide wijze beide manches van het ONK 500 in Gemert gewonnen. Met name in de eerste manche reed Sven al vrij snel weg bij de rest, in de tweede manche duurde het wat langer voor hij het gewenste verschil gemaakt had. Met deze dagwinst verstevigd Sven zijn leiderspositie in de totaalstand van dit kampioenschap.

De wedstrijden volgen elkaar snel op in deze periode. Dit keer werd er afgereisd naar Gemert waar MAC St.Christoffel de organiserende club was. In de ochtend tijdens de vrije training en aansluitend de tijdtraining zette Sven al gelijk de toon door als snelste uit de training te komen. Hiermee was een goede startplek gegarandeerd.

De start van de eerste manche was redelijk en Sven kon de kortste lijn aan de binnenkant van de eerste bocht goed aanhouden, waardoor hij als derde aan de wedstrijd begon. Na twee ronden nam hij de leiding over en bouwde geleidelijk aan zijn voorsprong uit. Strak rijdend en een prima ritme gaf hem al snel een veilige voorsprong. Met een kleine twintig seconden voorsprong op de nummer twee kwam hij als winnaar over de finish

De start van de tweede manche was goed vanaf het starthek, waardoor Sven opnieuw via de binnenkant als derde aan de wedstrijd kon beginnen. Opnieuw na twee ronden nam hij de leiding over, maar ditmaal had Sven meer tijd nodig om zijn achtervolgers af te schudden. Halverwege de manche kwam daar dan toch het verschil en ontstond het gewenste gaatje naar de rest. Aan alles kon je zien dat Sven de controle had over de wedstrijd en voortdurend in de gaten hield dat de afstand naar zijn achtervolger intact bleef. Een prima gereden tweede manche leverde hem wederom het maximaal te behalen aantal punten op, waarmee hij zijn koppositie nog wat steviger in handen neemt.

Daguitslag ONK 500 Gemert:
1. Sven van der Mierden, 100 Pnt
2. Freek van der Vlist, 78 Pnt
3. Micha Boy de Waal, 78 Pnt
4. Lars van Berkel, 77 Pnt
5. Rene de Jong, 75 Pnt

Volgende wedstrijd: Woensdag 27 April, ONK 500 Marum.