Sven van der Mierden knap vijfde in Dutch Masters 500 in Harfsen.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft tijdens de derde wedstrijd van de Dutch Masters of Motocross twee solide manches afgewerkt. Op gepaste afstand van de deelnemende Grand Prix rijders, mengde Sven zich prima in de strijd wie de top vijf compleet zou maken. Met een 6e en een 7e plaats in de manches behaalde Sven genoeg punten voor de vijfde plaats in het dag klassement.

De baan in Het Peppelenbos van MC Hamac Harfsen lag door de droogte van de laatste tijd, er tijdens de tijdtraining nog hard en snel bij. Sven bouwde het in de vrije training eerst rustig op om aan de baan te wennen, om vervolgens gelijk in de eerste ronde van de tijdtraining zijn snelste tijd te noteren. Een 7e tijd was prima om de dag mee te beginnen.

Een goeie start in de eerste manche leverde hem een positie net binnen de eerste tien op. Al snel schoof hij twee plaatsen op om zo ook de aansluiting te kunnen behouden. De verschillen tussen waren klein en een fout was op deze verraderlijke baan zo gemaakt. Sven kende weinig verval in zijn tempo waardoor hij de druk er op kon houden. Het resultaat was een verdiende 6e plaats in deze eerste manche.

De start van de eerste manche leverde hem een positie net buiten de eerste tien op. Maar ook nu kwam hij snel in het juiste ritme om mee te gaan binnen de top 10. Op het circuit ontstonden inmiddels gevaarlijke stuiters en randen. Ook was het lastig inhalen omdat er eigenlijk maar één goeie lijn in de baan lag. Inmiddels rijdend op een 7e positie en de nummers vijf en zes net te ver weg om nog een aan te zetten, besloot Sven deze positie te consolideren. Deze uitslag bleek uiteindelijk genoeg om in het dag klassement op een keurige vijfde plaats te eindigen. Met nog één wedstrijd te gaan, behoud Sven hiermee zijn knappe vierde plaats in de tussenstand van dit sterke kampioenschap. Tevens ook alle credits naar Jan Heusschen van JHMX Service, die keer op keer een perfect geprepareerde GASGAS motor klaar heeft, om technisch zonder problemen de wedstrijden te kunnen rijden. Uiteraard ook met dank aan alle bijbehorende sponsors !

Daguitslag DMOM 500 Harfsen:
1. Calvin Vlaanderen, 47 Pnt
2. Brian Bogers, 45 Pnt
3. Glenn Coldenhoff, 42 Pnt
4. Brent van Doninck, 36 Pnt
5. Sven van der Mierden, 29 Pnt

Volgende wedstrijd: Zondag 15 Mei, ONK in Varsseveld.