Sven van der Mierden scoort tweede plaats tijdens Zwarte Cross in Lichtenvoorde.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft na een sterk optreden tijdens de Zwarte Cross in Lichtenvoorde, een tweede plaats in de dag uitslag behaald. Een eerste plaats in de eerste manche en een tweede plaats in de tweede manche was net niet genoeg voor de dag winst. In de totaalstand van het ONK 2022 heeft Sven opnieuw goede zaken gedaan. Om opnieuw Open Nederlands Kampioen 500cc te worden heeft hij uit de drie resterende wedstrijden nog één manche overwinning nodig.

Een ONK wedstrijd rijden tijdens de Zwarte Cross blijft bijzonder. Veel spektakel en duizenden toeschouwers langs de baan, geeft een atmosfeer die zijn weerga niet kent. Eerst maar eens beginnen met de tijdtraining, deze verliep naar wens voor Sven, wat resulteerde in de snelste rondetijd.

Bij de start van de eerste manche kwam Sven goed weg en begon als tweede aan de wedstrijd. Voormalig Grand prix rijder Gert Krestinov uit Estland nam de leiding en Sven behield keurig de aansluiting. Hij bleef pushen en na zeven ronden nam hij de leiding over. Met een constant ritme bleef hij snelle rondetijden rijden, wat resulteerde in een veilige voorsprong. Na achttien ronden wedstrijd kwam Sven na een foutloos gereden manche als winnaar over de finish.

Met een kopstart in de tweede manche ging Sven als leider de eerste ronde in, toch kwam hij als vijfde uit diezelfde eerste ronde. Zijn enige foutje van de dag had geresulteerd in een kleine valpartij. Hij moest in de achtervolging op wederom Gert Krestinov, die de leiding had genomen. Na vier ronden arriveerde Sven op een tweede positie en de leider was nog binnen bereik.
Omdat beide rijders nagenoeg dezelfde rondetijden reden, kon hij het gaatje niet dicht rijden. Met nog enkele ronden te gaan voelde Sven dat het niet meer ging lukken en moest genoegen nemen met een tweede plaats.

Daguitslag ONK Zwarte Cross Lichtenvoorde:
1. Gert Krestinov, 95 Pnt
2. Sven van der Mierden, 95 Pnt
3. Joel van Mechelen, 82 Pnt
4. Mike Bolink, 73 Pnt
5. Mitchel van den Essenburg, 73 Pnt

Volgende wedstrijd: weekend 23-34 Juli, MXGP Grand Prix in Lommel !