Sven van der Mierden laat goede indruk achter in de finale van de ADAC MX Masters in het Duitse Holzgerlingen

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, heeft in de laatste wedstrijd van de ADAC MX Masters serie in Holzgerlingen, beslag gelegd op de zeventiende plaats in de daguitslag. Met een 16e en een 18e positie wist hij tweemaal in de top-20 te eindigen en heeft hiermee wederom punten gescoord.

Na een vrije training in de ochtend stond er op zaterdagmiddag de kwalificatietraining op het programma. Zoals gewoonlijk was er weer een bijzonder sterk deelnemersveld
aanwezig, waardoor de focus er gelijk op moest. Sven zette regelmatig aan tot een snelle ronde, omdat hij wist hoe de klein de verschillen onderling zijn. Voortdurend had hij een veilige marge om bij de snelste vijftien te blijven. Uiteindelijk klokte hij de dertiende tijd wat genoeg was om zich direct te kwalificeren voor de wedstrijd op zondag.

De start van de eerste manche was voor Sven niet best, hij kwam niet goed door de eerste paar bochten en belandde hierdoor op een 32e positie. Toch wist hij in het verdere verloop van de eerste ronde alweer wat plaatsen goed te maken, waardoor hij als 26e uit de eerste ronde kwam. De aanval op punten kon verder ingezet worden.
Twee ronden later reed Sven al op een 18e plaats en ondervond daar veel weerstand van het groepje rijders waar hij in zat. Met zeer acceptabele rondetijden die hij tot het einde kon vasthouden, kwam hij toch als 16e over de finish.

Ook de start van de tweede manche verliep niet vlekkeloos. Vanaf het starthek was hij prima weg, maar richting de eerste bocht werd hij toch nog ingesloten door andere rijders, waardoor hij iets te vroeg van het gas af moest. In de drukte van het achterveld zoekend naar de juiste lijnen duurde het even voor dat hij in zijn ritme kwam. Halverwege de wedstrijd, in ronde acht, veroverde hij de 20e plaats weer die recht geeft op één kampioenschapspunt. Met zijn mooie stijl van rijden kwam hij beter en beter in zijn ritme. Zonder verval richting het einde van de wedstrijd kon hij nog twee rijders passeren en kwam als 18e over de finish.

Daguitslag ADAC MX Masters in Holzgerlingen:
1) Jeremy Seewer
2) Max Nagl