Sven van der Mierden wil met Hutten Metaal Racing nog meer stappen zetten in seizoen 2018

Sven van der Mierden heeft voor seizoen 2018 een nieuwe uitdaging en zal de overstap maken naar Hutten Metaal Racing. Sven zal gaan rijden op een  Yamaha YZ-F 450.

Momenteel is Sven bezig aan een ijzersterk seizoen waarin hij 6e werd in de Dutch Masters of Motocross. Daarnaast werd hij 2e in het Open Nederlands Kampioenschap MX1 en in de sterk bezette MXGP klasse wist hij zes WK-punten te scoren.

Sven heeft deze week zijn handtekening gezet onder het contract van Hutten Metaal Racing met de duur van één jaar met de optie voor nog een jaar. Naast de wedstrijden in Nederland zal hij ook grote internationale wedstrijden gaan rijden waaronder ook verschillende wedstrijden om het wereldkampioenschap MXGP. Alles met als doel om nog meer stappen voorwaarts te kunnen zetten en een fantastische uitdaging aan te gaan.

Commentaar Sven: “ Ik ben heel blij dat ik van Wim Hutten de kans krijg om deze stap te maken. Ik heb vijf seizoenen voor het SKS-team gereden en wil hun enorm bedanken voor de fijne periode. Zij geloofden in mij en hebben ervoor gezorgd dat ik de beschikking had over top materiaal. Dankzij hun heb ik gedurende de jaren ook mooie stappen voorwaarts gemaakt, iets wat zonder hun medewerking absoluut veel moeilijker zou zijn geweest. Nu ben ik klaar voor een nieuwe uitdaging en zal deze kans met beide handen aangrijpen om te proberen nog meer stappen te zetten”.

Sven zal de wintermaanden gebruiken om de Yamaha naar zijn hand te zetten en om zijn conditie op peil te brengen, zodat hij met frisse moed aan het nieuwe seizoen kan gaan beginnen.

Commentaar Wim Hutten (teameigenaar):” We zijn dit jaar begonnen met het team, maar volgend jaar wil ik de dingen toch wat professioneler aanpakken. De motocross is mijn passie en ik vind het mooi om getalenteerde rijders naar een hoger plan te begeleiden. Binnen het team krijgen ze hier de mogelijkheden voor, want dankzij Yamaha hebben we topmateriaal en met de kennis en ervaring van Herjan Brakke hebben we ook een hele goede coach voor de rijders aan onze zijde”.

Zonder al onze privé-sponsors hadden we deze nieuwe stap niet kunnen maken. Daarom hopen we dat ook jullie de uitdaging met Sven aangaan om zijn prestaties naar een nog hoger niveau te tillen. Namens Sven van der Mierden en Stichting SVARMO hartelijk dank voor jullie steun en medewerking.