Sven van der Mierden eenvoudig naar de zege tijdens laatste ONK-MX1 in Boekel

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, heeft in de laatste wedstrijd van het ONK in Boekel met een dubbele manchezege de dagoverwinning behaald. Door dit resultaat pakte Sven de tweede plaats in het eindklassement met een verschil van drie punten op de kampioen van het ONK MX1.

In de tijdtraining wist Sven al snel de juiste lijnen te vinden en met een goed ritme van rijden kwam hij al snel op een snelste tijd uit. In ronde zeven van de tijdtraining kon hij zijn eigen snelste tijd nogmaals verbeteren. Met een verschil van ruim vier seconde op de tweede rijder kon hij met vertrouwen uitkijken naar de wedstrijd.

De start van de eerste manche was goed, maar door een valpartij in de eerste bocht moest hij vanaf een laatste plaats terug naar voren zien te komen. Met een goed ritme baande hij zich een weg naar voren en na vier ronden wist hij de leiding in de wedstrijd over te nemen. Sven hield het tempo strak en wist de manche onbedreigd winnend af te sluiten.

In de tweede manche zat hij er wederom goed bij en kon Sven als tweede aan de wedstrijd beginnen. Gelijk nam hij de leiding in de wedstrijd in handen en liep met een strak tempo weg bij de concurrentie. Sven werkte een gecontroleerde wedstrijd af en zette zo ook de tweede manche naar zijn hand.

De laatste wedstrijd van het seizoen 2017 is om de Galvin Cup en wordt op 29 oktober verreden in Meijel. Tevens is dit de laatste wedstrijd dat Sven de kleuren van het Husqvarna SKS Racing NL team verdedigd. Daarnaast is hij ook de leider in dit kampioenschap en heeft dus ook nog een eerste plaats in het eindklassement te verdedigen !

Eindstand ONK MX1 2017:
1) Rick Satink 935 pnt