Sven van der Mierden wint ook in de modder van Varsseveld een ONK wedstrijd!

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft tijdens het ONK 500 in Varsseveld onder drijfnatte omstandigheden nogmaals de overwinning behaald. De dagwinst werd ditmaal behaald na alleen het winnen van de eerste manche, omdat de tweede manche wegens de slechte omstandigheden werd afgelast.

Met in het achterhoofd de voorspelde regen voor de gehele zondag, werd er ditmaal afgereisd naar Varsseveld voor de volgende ONK wedstrijd. In de ochtend lag de baan er al behoorlijk slecht bij, toch kon Sven nog een prima tijd neerzetten in de tijdtraining. Uiteindelijk werd het een tweede tijd omdat zijn tijd evn daarna toch nog werd verbeterd door een andere rijder.

In de eerste manche kwam Sven aan het hek niet goed weg, maar kon zijn plek aan de binnenkant nog goed gebruiken om als tweede uit de eerste bocht te komen. De baan was inmiddels grotendeels veranderd in water en modder. Toen na twee ronden zijn mede koploper in de fout ging, kon Sven het gat naar de rest gestaag uitbouwen. Zelfs een schuiver halverwege de manche kon hij zich makkelijk permitteren. Dat hij ook in de modder goed uit de voeten kan, bewees zijn voorsprong van ruim een minuut, toen hij als winnaar over de finish kwam.

Zoals gezegd werd de tweede manche afgelast door de organisatie vanwege de voortdurende regenval, waardoor de baan onbegaanbaar was geworden.

Commentaar Sven: “ Dat is vier op een rij. Wel een lekker gevoel om ook in de modder de snelste te zijn. Wat daarbij ook erg helpt is dat mijn goed geprepareerde GASGAS MC 450F deze zware beproeving ook prima doorstaan heeft”.

Volgende wedstrijd: 16 Oktober, Oldebroek.