Sven van der Mierden neemt voorschot op titel na winst ONK Oldebroek!

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team heeft tijdens het ONK 500 in Oldebroek beide manches gewonnen en is hierdoor in de totaalstand niet meer te achterhalen door zijn concurrenten. Aanstaande zondag 24 Okt. zal de laatste wedstrijd van het ONK seizoen nog verreden worden in St. Isidorushoeve, daar zal Sven officieel gehuldigd worden als kampioen van Nederland 2021, in de 500 klasse.

Stichting Circuit Oldebroek had het afgelopen zaterdag weer piekfijn voor elkaar op- en rondom het circuit. Het zag er allemaal super goed georganiseerd uit en circuit “De Bargen” is op deze manier één van de mooiste banen van Nederland.

In de ochtend stond zoals gewoonlijk eerst de vrije- en tijdtraining op het programma. Op deze technische baan, nam Sven een aantal ronden de tijd om de snelste lijnen te vinden. In zijn tweede snelle ronde klokte hij uiteindelijk de tweede tijd.

De start van de eerste manche was goed en Sven kon als tweede aan de wedstrijd beginnen. Nu was het zaak de koploper te volgen en de druk er op te houden. De verschillen bleven klein tot dat de koploper in de fout ging en Sven er als de kippen bij was om er voorbij te gaan. De daar op volgende ronde sloeg hij meteen een gat met zijn snelste rondetijd van de manche. Dit gat werd maar mondjesmaat dicht gereden door zijn achtervolger. Beide rijders waren inmiddels ver weg gereden van de rest en Sven kon voortdurend een veilige marge houden. Na een spannende race wist Sven de koppositie in handen te houden en als winnaar over de finish te komen.

De tweede manche begon voor Sven, na een matige start, een stuk minder voortvarend. Vanaf een zevende positie moest hij zich een weg banen naar de voorste posities. Na één volle ronde reed hij op de derde positie en moest hij nog een tandje bijschakelen om de twee rijders voor hem in het vizier te houden. Halverwege de wedstrijd nam hij de tweede positie in handen en begon het gat naar de leider ook wat te dichten. Enkele ronden voor het einde kwam Sven niet goed door wat achterblijvers heen en verspeelde hiermee enkele seconden. Toch kon hij twee ronden voor het einde de koppositie alsnog veroveren na een foutje van de leider. Foutloos en strak rijdend kwam Sven opnieuw als winnaar over de finish.

Daguitslag ONK-500 in Oldebroek:
1) Sven van der Mierden , 100 Pnt
2) Micha Boy de Waal, 90 Pnt
3) Rene de Jong , 82 Pnt
4) Kay Ebben , 74 Pnt
5) Lars Griekspoor, 73 Pnt

Laatste wedstrijd: 24 Oktober, St.Isidorushoeve.

Wij houden iedereen op de hoogte middels deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2021.

Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.

Tot ziens, Sven van der Mierden en Stichting SVARMO.