Sven van der Mierden zegeviert in Bergeijk en in Sint-Huibrechts Lille!

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team heeft, als of het de gewoonste zaak van de wereld is, afgelopen weekend zowel op zaterdag en op zondag de overwinning behaald. Op zaterdag deed hij mee met een daglicentie aan een Enduro wedstrijd in het Brabantse Bergeijk en won in zijn klasse. Op zondag reed hij, op uitnodiging van BeTeMo, mee met de jaarlijkse Team Trophy in het Belgische Sint-Huibrechts Lille. Het winnende BeTeMo team bestond uit: Greg Smets – Jens van Meer – Sven van der Mierden.

Ter gelegenheid van de Team Trophy 2021 zagen we ook dit jaar weer bijzondere trio’s. “BeTeMo pakte vandaag uit met de Nederlandse topper Sven Van der Mierden”. Sven werd met twee klinkende overwinningen dé grote uitblinker van de dag. Samen met teamgenoot Jens Van Meer bezorgde Sven, BeTeMo meteen een 1-2 start in de eerste manche. Sven leidde van start tot finish en Van Meer kwam na een uitstekende manche in zijn wiel over de finish.

Door het schrappen van het slechtste resultaat moest er voor de finale nog flink worden gerekend en gespeculeerd, om te weten hoe de 2021 Team Trophy zou uitdraaien. Sven had echter duidelijk geen zin in rekenen. De ATG-JHMX-GASGAS rijder toonde waarom hij dit seizoen zo dominant is in het ONK. Na een start in de top-10 reed Sven sterk naar voor om na 3 ronden op te klimmen naar P2 achter Kevin Fors. Enkele ronden later moest ook de Husqvarna België piloot voor de bijl. Maar de klasse van Sven deed de balans uiteindelijk overhellen in het voordeel van BeTeMo.

Aanstaande zaterdag staat de voorlaatste wedstrijd van het ONK 500 weer op het programma. Als onbetwist leider van dit kampioenschap, wil hij graag dit Open Nederlands Kampioenschap 2021 op zijn naam schrijven. Als de uitslagen na twee manches gunstig uitvallen, dan zou Sven zaterdag in Oldebroek al de titel in de wacht kunnen slepen. Mocht dit niet lukken, dan heeft hij nog een herkansing op zondag 24 Oktober in St.Isidorushoeve. Het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, nodigt via deze weg alle sponsors uit om de verrichtingen van Sven nog eens van dichtbij te komen aanschouwen. Graag tot ziens in Oldebroek en/of St.Isidorushoeve.

Volgende wedstrijd: 16 Oktober, Oldebroek.
Laatste wedstrijd: 24 Oktober, St.Isidorushoeve.

Wij houden iedereen op de hoogte middels deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2021.

Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.

Tot ziens, Sven van der Mierden en Stichting SVARMO.