Sven van der Mierden 4e in de eerste wedstrijd van het ONK 500

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft tijdens de eerste wedstrijd van het Open Nederlands Kampioenschap een 4e plaats behaald.

Sven kon tevreden zijn over zijn manier van rijden, maar omdat de starts opnieuw niet goed uit de verf kwamen, moest hij tweemaal een inhaalrace rijden.

Het voormalige Grand Prix circuit “De Herselse Bossen” in Lierop, was na vele jaren weer eens het decor voor de start van het KNMV Open Nederlands kampioenschap solo motorcross. Veel rijders hadden hun weg gevonden naar deze technische zandbaan.

In het sterke deelnemersveld reed Sven in de tijdtraining naar de vierde tijd. De verschillen met de nummers twee en drie waren niet groot, waardoor Sven met vertrouwen aan de dag kon beginnen. De eerste manche begon met een tegenslag, omdat Sven in de eerste bocht ten val kwam en als 40e de achtervolging in moest zetten. Na één ronde kwam Sven als 22e door en een ronde later al als 9e. Ronde na ronde schoof hij op naar voor tot dat hij enkele ronden voor het einde op een 4e positie kwam te rijden. Meer zat er niet in en Sven moest genoegen nemen met dit resultaat.

Het besef dat de starts beter moeten is er bij Sven, maar vooralsnog krijgt hij er nog niet de juiste grip op. Ook de tweede manche kreeg niet de gewenste start, zodat hij meteen met de eerste drie rijders weg kan zijn. Opnieuw koste het veel kracht en tijd om op te schuiven naar de top 5. Uiteindelijk lukte het hem weer om op een 4e plaats over de finish te komen. In de daguitslag werd hij hiermee ook vierde.

Daguitslag ONK 500 in Lierop:
1. Calvin Vlaanderen 100 Pnt
2. Brent van Doninck 90 Pnt