Sven van der Mierden scoort sterke vijfde plaats in EMX Open in Arco di Trento

Sven van der Mierden van het ATG JHMX GasGas team heeft in de tweede wedstrijd om het EMX Open kampioenschap in het Italiaanse Arco di Trento een sterke vijfde plaats weten te behalen.

Van der Mierden kwam in de eerste manche na een valpartij in de eerste ronde nog ver terug en wist er een zestiende plaats uit te halen. In de tweede manche bleef hij in de beginfase verschoond van problemen en knokte zich met een goed ritme terug naar een vijfde plaats.

Het circuit van Arco di Trento is welbekend op de kalender van het wereldkampioenschap maar ditmaal waren de omstandigheden anders dan de jaren hiervoor. Het circuit werd namelijk in tegengestelde richting gereden. Gedurende het weekend werd de baan steeds verraderlijker waardoor er goed geconcentreerd gereden moest worden.

Sven begon overtuigend aan het weekend door op zaterdag in de tijdtraining een vijfde tijd op de klok te zetten. Hiermee liet hij zien dat het met zijn snelheid goed zat om mee te gaan strijden in de top tien.

De eerste manche begon echter met een tegenslag voor van der Mierden. Na een matige start kwam hij in het gedrang van de eerste ronde ten val en moest hierdoor vanaf een vijfendertigste plaats terug naar voren zien te komen. Omdat het inhalen moeilijk was op dit circuit, kwam Sven gedurende de wedstrijd terug naar een zestiende plaats.

Sven wist dat met een goede start en een normale eerste ronde dat er meer in moest kunnen zitten in de tweede manche. Ditmaal kwam hij redelijk weg bij de start en kwam na een goed verlopen eerste ronde op een twaalfde plaats voorbij start/finish. Hij vocht mooie duels uit met de concurrentie en kwam steeds verder naar voren. Na een sterk gereden wedstrijd kwam Sven op een vijfde plaats over de finish en werd hiermee tiende in het dagklassement.

Met dit goede resultaat is hij in de tussenstand van het EMX Open kampioenschap opgeklommen naar een achtste plaats. Sven zal zich nu gaan voorbereiden op de tweede wedstrijd van de Dutch Masters of Motocross die op maandag 18 april verreden zal worden.

Daguitslag EMX Open Arco di Trento:
1 Giuseppe Troppe 47 Pnt
2 Michael Sandner 45 Pnt