Sven van der Mierden sterk vierde in EMX Open Lommel!

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft na een goed gereden wedstrijd het podium op een haar na gemist. Na zijn vijfde plaats in de eerste manche, vocht hij in de gehele tweede manche voor een podiumplaats in de totaalstand van deze EMX Open. Na diverse verwoede pogingen lukte het net niet om zijn twee directe concurrenten te kunnen passeren. Met een vierde plaats in de tweede manche werd hij uiteindelijk ook vierde in de eindstand van dit kampioenschap.

Op zaterdagmorgen stond eerst de vrije training op het programma. Het Grand Prix circuit in Lommel had een nieuwe lay-out gekregen en Sven voelde zich direct comfortabel op de baan. Met een vierde tijd sloot hij de vrije training met een goed gevoel af.

Later in de ochtend tijdens de tijdtraining, zette Sven in zijn tweede ronde al de snelste tijd op de klokken. Deze tijd bleek door niemand meer te verbeteren. Als tijd snelste ging hij met veel vertrouwen de wedstrijd in.

Na de start van de eerste manche moest Sven rond de twaalfde plaats aan de wedstrijd beginnen. Als tiende kwam hij uit de eerste ronde en drie ronden later vond hij wat meer ritme, waardoor hij enkele rijders kon passeren. Sven bleef pushen om zoveel mogelijk plaatsen goed te maken. Na een sterke inhaalrace kwam hij toch nog als vijfde over de finish.

De start van de tweede manche was prima waardoor Sven als zesde uit de eerste ronde kwam. Nu had hij in de eerste paar ronden wel gelijk het juiste ritme te pakken. Na vier ronden reed hij op een vierde positie en had aansluiting met de kop van de wedstrijd. Ronde na ronde reden de nummers 2,3 en 4 van de wedstrijd als aan een touwtje hun ronden. Als vierde probeerde Sven diverse malen een inhaalactie, maar werd keer op keer geblokt, waardoor hij weer opnieuw moest aanzetten. Hij wist wanneer hij derde zou worden, hij ook als derde het podium mocht betreden in het
kampioenschap. Bij het ingaan van de laatste ronde nam hij iets te veel risico en schoof onderuit. Zijn voorsprong op nummer vijf was groot genoeg waardoor hij toch als vierde over de finish kwam. Als één van de smaakmakers van dit Europees Kampioenschap, kan Sven terug kijken op een mooi wedstrijdweekend.

Daguitslag EMX Open Lommel:
1) Pierre Goupillon (FRA) , 45 Pnt
2) Miro Sihvonen (FIN) , 44 Pnt
3) Ken Bengtson (SWE) , 38 Pnt
4) Sven van der Mierden , 34 Pnt
5) Yentel Martens (BEL) , 30 Pnt

Volgende wedstrijd: 5-6 Augustus, ADAC Masters in Gaildorf ( Duitsland ).