Sven van der Mierden winnaar ONK 500 in Marum.

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft op Koningsdag deelgenomen aan de vierde wedstrijd van het ONK 500 en deze winnend af weten te sluiten. Tweemaal een tweede plaats in de manches wat genoeg om met de zege aan de haal te gaan.

De dag begin zoals gewoonlijk met een vrije- en tijdtraining. Door een kleine storing aan zijn motor kon Sven slechts één ronde deelnemen aan de tijdtraining. Deze ene ronde leverde hem een vijfde trainingstijd op.

Na de start van de eerste manche begon Sven rond plek vijf aan de wedstrijd. Al snel kon hij doorstoten naar plaats twee en begon het gat naar de koploper te dichten. Met nog vijf ronden te gaan kreeg hij last van harde onderarmen en moest het tempo wat laten zakken. Zijn tweede plaats kwam verder niet meer in gevaar.

De tweede manche vertrok Sven als vierde uit de start en stootte gelijk door naar plaats twee. Nagenoeg de gehele manche bleef hij in het spoor van de koploper maar kon net niet het verschil maken om hem te passeren. Door opnieuw als tweede over de finish te komen wist hij wel het dag klassement te winnen.

Daguitslag ONK 500 in Marum:
1) Sven van der Mierden, 90 Pnt
2) Freek van der Vlist, 88 Pnt
3) Marcel Conijn, 82 Pnt
4) Jeremy Knuiman, 74 Pnt
5) Nick Leerkes, 71 Pnt

Volgende wedstrijd: donderdag 13-14 Mei, ADAC Masters in Molln – Duitsland.