Sven van der Mierden op degelijke wijze naar winst ONK500 in Varsseveld.

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft in Varsseveld een wedstrijd van het ONK500 gewonnen. Met een tweede plaats in de eerste manche en een eerste plaats in de tweede manche werd hij winnaar van de dag.

Met een tweede tijd in de tijdtraining was Sven verzekerd van een goede plaats achter het starthek.

Kopstart in de eerste manche zorgde gelijk voor het gewenste begin van de wedstrijd voor Sven. Na vier ronden moest hij die afstaan omdat zijn rondetijden in het begin net iets te laag waren. Door een foutje in de zevende ronde verloor hij enkele seconden en de aansluiting met de koploper. Hij herpakte zich goed en kon in de laatste vijf ronden weer wat terrein goed maken, maar een tweede plaats was in deze manche het hoogst haalbare.

De start van de tweede manche was redelijk maar vanaf een derde positie had Sven had toch aardig wat werk te doen om verder op te schuiven. Eenmaal rijdend op een tweede positie ontstond een nek aan nek race om de koppositie. Zoals wel vaker kon Sven tot aan het eind zijn snelheid goed op pijl houden. Onder druk maakte de koploper in de laatste ronde een fout waar Sven dankbaar gebruik van maakte en hij als winnaar over de finish kwam.

Daguitslag ONK500 Varsseveld:
1) Sven van der Mierden, 95 Pnt
2) Micha-Boy de Waal, 95 Pnt
3) Marcel Conijn, 82 Pnt
4) Joel van Mechelen, 76 Pnt
5) Rene de Jong, 72 Pnt

Volgende wedstrijd: 27-28 Mei, ADAC MX Masters in Randers (DK).

29 Mei, Dutch Masters of Motocross in Oldebroek.