Sven van der Mierden zevende in eindstand Dutch Masters of Motocross 2023

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft in Oldebroek tijdens de laatste ronde van de Dutch Masters of Motocross 2023 een elfde plaats weten te behalen. Met deze uitslag is hij in de eindstand van dit elite kampioenschap op een zevende plaats geëindigd.

In afwachting van hoe zijn blessure het zou houden, kwam Sven tevreden terug uit de tijdtraining. In het zeer sterke deelnemersveld wist hij een tiende tijd op de klokken te zetten.

Aanvankelijk was de start van de eerste manche heel goed, maar doordat hij werd aangetikt in de eerste bocht ging hij onderuit. Als laatste moest hij de achtervolging inzetten om toch nog zoveel mogelijk punten bij elkaar te sprokkelen.

Het rijden ging goed en Sven wist zich gestaag een weg naar voor te banen. Na een inhaalrace wist hij uiteindelijk nog als twaalfde over de finish te komen.

De start van de tweede manche was beduidend minder, waardoor Sven weer veel werk te doen had om mee te dingen naar de top-10 posities. In het eerste deel van de wedstrijd kon hij wederom veel plaatsen goed maken. Halverwege en rijdend op een elfde positie, leek het een aantal ronden of hij het gat naar de nummer 10 nog kon dichten. Maar Sven kon het tempo niet meer verder opvoeren en kon alleen nog zijn elfde positie over de finish brengen. Nu is het zaak om weer volledig te herstellen en de benodigde kracht en snelheid weer volledig terug te krijgen.

Daguitslag DMOM Oldebroek:
1) Jeffrey Herlings, 50 Pnt
2) Romain Febvre, 44 Pnt
3) Jeremy Seewer, 38 Pnt
4) Calvin Vlaanderen, 36 Pnt
5) Brent van Doninck, 34 Pnt

11) Sven van der Mierden, 19 Pnt

Volgende wedstrijd: 11 Juni, ONK500 Lochem.