Sven van der Mierden scoort één WK-punt in enerverende MXGP van Arnhem!

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, is in de MXGP van Arnhem één manche in de Top-20 geëindigd. Met een twintigste plaats behaalde hij hiermee 1 WK-punt. In de tweede manche werd hij 21e en viel hiermee net buiten de punten.

Voor het eerst een MXGP wedstrijd in Arnhem en duizenden bezoekers waren afgereisd naar het vernieuwde Motorsport Park Gelderland Midden. Een hele mooie baan, maar ook snel en lastig waardoor Sven de trainingen aangreep om het juiste ritme te vinden. Hij sloot de zaterdagochtend af met een 25e tijd in de tijdtraining. Later op de dag in de kwalificatieheat, met nog een val in de voorlaatste ronde, kwam Sven als 24e over de finish.

De twee manches op zondag verliepen nagenoeg gelijkwaardig. Matige starts en in beide manches een valpartij waardoor het ritme even ontregeld werd. Toch kon Sven het doel overeind houden om mee te strijden voor de punten. Niet alle secties van de baan lagen hem even goed, maar derhalve kon hij de aansluiting behouden met het groepje rijders rond positie twintig. Na dertig minuten plus twee ronden, kwam Sven in de eerste manche als 20e over de finish en in tweede manche als 21e.

Moe maar ook voldaan keerde Sven met 1 WK-punt terug naar huis, met dank aan Jan Heusschen van JHMX Service en alle sponsors die de deelname aan deze Grand Prix mede mogelijk hebben gemaakt.