Sven van der Mierden souverein naar de winst in ONK Oss !

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team heeft na het ONK in Boekel, ook het ONK in Oss op zijn naam geschreven. Met een dubbele manchezege pakte hij het maximale aantal punten en zo ook de dagzege.

Circuit “De Witte Ruijsheuvel” in Oss, was na twee jaar zonder races weer het decor voor een ONK-wedstrijd. Op deze prachtige baan met zijn natuurlijke hoogteverschillen, ging in de ochtend de tijdtraining van start. In zijn laatste ronde wist Sven zijn tweede tijd van dat moment nog te verbeteren tot de snelste tijd van allemaal.

In de eerste manche kon Sven als derde vertrekken en had twee ronden nodig om de koppositie over te nemen. Op het oog comfortabel rijdend, reed hij ronde na ronde steeds iets verder weg bij zijn achtervolgers. Na dertien ronden kwam hij dan ook onbedreigd als winnaar over de finish.

Na de start van de tweede manche was hij opnieuw de derde rijder in de wedstrijd. In tegenstelling tot de eerste manche, duurde het nu iets langer voordat hij in de juiste flow kwam. Na het ritme weer gevonden te hebben, werd hij na vijf ronden weer de leider van de wedstrijd. Deze gaf hij niet meer uit handen en wist met een kleine zeven seconden verschil wederom als winnar over de finish te komen.

Daguitslag ONK500 Oss:
1) Sven van der Mierden, 100 Pnt
2) Mike Bolink, 82 Pnt
3) Cedric Grobben, 80 Pnt
4) Marcel Conijn, 76 Pnt
5) Nick Leerkes, 72 Pnt

Volgende wedstrijd: 10 September, ONK Meijel.