Sven van der Mierden keert terug met tweede plaats in ONK500 in Berghem.

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team heeft, na enkele weken rust en fysio, het rijden van wedstrijden weer hervat. Tijdens het ONK500 in Berghem wist Sven in beide manches als tweede over de finish te komen. Dit leverde hem in de dag uitslag ook de tweede plaats op.

Na het noteren van de derde tijd in de tijdtraining, ging Sven prima van start in de eerste manche. Door als tweede aan de wedstrijd te beginnen wist hij uit de drukte te blijven en meteen een goed ritme te pakken. Halverwege de manche moest hij het tempo iets laten zakken waardoor hij één positie moest inleveren. Toch lukte het hem weer om deze terug te veroveren, waardoor hij als tweede over de finish kwam.

Door een val tijdens de start van de tweede manche moest Sven een inhaalwedstrijd rijden. Hij kwam als twaalfde uit de eerste ronde en schoof ronde na ronde verder op naar voren. In de laatste paar ronden moest hij nog strijden voor plaats twee en drie, die hij uiteindelijk in zijn voordeel besliste.

Nu de blessure onder controle lijkt is het zaak de intensiteit van de trainingen verder op te voeren, om over een kleine twee weken weer helemaal fit aan de EMX Open in Lommel te beginnen.
Dit Open Europees Kampioenschap is dit jaar maar één ronde en is dus meteen de finale.

Volgende wedstrijd: 22-23 Juli, EMX Open tijdens de Grand Prix in Lommel.