Sven van der Mierden sluit ONK-seizoen af met tweede plaats in Lichtenvoorde.

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team is in Lichtenvoorde tijdens de laatste ronde van het ONK500 op een tweede plaats geëindigd. Sven won weliswaar de eerste manche, maar zijn tweede plaats in de tweede manche was net niet genoeg om de dagzege te pakken.

Na een tweede tijd in de tijdtraining ging Sven voortvarend van start in de eerste manche. Hij neemt al snel de leiding en nam ronde na ronde meer afstand van de rest. Met een voorsprong van negen seconden leek er geen vuiltje aan de lucht tot dat hij met een klein technisch probleem te maken kreeg. Sven moest het tempo in de slotfase iets laten zakken, maar hield toch nog twee seconden over om als winnaar over de finish te komen.

In de tweede manche begon Sven stukken minder aan de wedstrijd. Een niet al te beste start, een hapering in de eerste bocht en nog een valpartij in de eerste ronde, zorgde voor een negende positie. Een beetje te gehaast in de eerste paar ronden begon hij aan zijn inhaalslag. Na eenmaal de cadans weer gevonden te hebben, kwamen ook de snelle rondetijden weer tevoorschijn. Enkele ronden voor het einde nam hij de tweede plaats in zijn bezit. Meer zat er niet, omdat de leider te ver weg was gereden waardoor Sven als tweede over de finish kwam.

In de eindstand van het ONK500 – 2023 is Sven door zijn afwezigheid in vijf van de veertien wedstrijden, met louter podiumplaatsen, toch nog op een zesde plaats geëindigd.

Daguitslag ONK500 Lichtenvoorde:
1) Marcel Conijn, 95 Pnt
2) Sven van der Mierden, 95 Pnt
3) Youri van ‘t Ende, 79 Pnt
4) Nick Leerkes, 79 Pnt
5) Joel van Mechelen, 72 Pnt

Volgende wedstrijd: 22 Oktober, Strandrace Vlissingen.