Sven van der Mierden wint beide manches van de ONK MX1 in Markelo

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, heeft in de voorlaatste wedstrijd om het Open Nederlands Kampioenschap MX1, zijn goede vorm wederom getoond. Door beide manches te winnen liet hij er deze keer geen twijfel over bestaan wie die dag de sterkste was.

Onder prima weersomstandigheden en een optimaal geprepareerd circuit ging al vroeg in de morgen de tijdtraining van start. Een week na zijn optreden in Assen, had Sven even nodig om het goede gevoel te pakken. Na een aantal keren aanzetten kwam hij uit op een tweede tijd.

De start van de eerste manche was sterk en hierdoor kon hij na een kopstart aan de wedstrijd beginnen. Na twee ronden verloor hij even de koppositie om vervolgens in de ronde daarna deze weer terug te pakken. Verwikkeld in een felle strijd met de nummer twee reden ze samen ver van de rest vandaan. Sven hield stand onder de druk en kwam zeer terecht als winnaar over de finish.

Na zijn goede start in de eerste manche, kwam Sven ook in tweede manche prima weg en kon jij als tweede aan de wedstrijd beginnen. Bij uitkomen van de eerste ronde had hij de koppositie al weer te pakken. In het midden van de wedstrijd verloor hij deze weer even om daarna gelijk de druk weer op te voeren richting de nieuwe koploper.

De rondetijden bleven hoog voor beide koplopers, waardoor het wachten was wie de eerste fout zou maken. Sven bleek mentaal de sterkste en kon zijn tegenstander passeren, om vervolgens strak sturend nog ver weg te rijden richting de finish.

Met een 1-1 in de manches werd hij ook dagwinnaar van de ONK in Markelo.

Dag uitslag ONK MX1 Markelo:

1 Sven van der Mierden 100 pnt

2 Rick Satink 90 pnt