Sven van der Mierden sluit seizoen af met podiumplaats tijdens laatste wedstrijd van de Galvin Cup

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, heeft in de vijfde en laatste wedstrijd van de Galvin Cup een derde plaats weten te behalen. Met deze derde plaats eindigt Sven als tweede in de eindstand van dit kampioenschap, achter de Zweed Filip Bengtsson.

Op het voor Sven onbekende circuit van de MCC Meijel, moest hij in de ochtend de tijdtraining afwerken. Enigszins behoudend en verkennend legde hij de eerste paar ronden af om vervolgens het tempo op te voeren. Zijn eerste snelle ronde was goed voor een derde positie om deze vervolgens nog te verbeteren naar een tweede snelste tijd. Een goede startplek was hiermee verzekerd.

Door de langdurige regen van de zaterdagavond was het startterrein voor een deel onder water komen staan. Sven kon na een redelijke start op een vijfde plaats aan de wedstrijd beginnen. Gelijk zette hij de aanval in op zijn voorgangers en nam al snel de derde plaats in handen. Na drie ronden kwam hij door op een tweede plaats en was het verschil met koploper Filip Bengtsson al opgelopen tot elf seconden. Sven kon het gat niet meer dicht rijden en finishte op een tweede positie.

Voor aanvang van de tweede manche was het verschil in de tussenstand van dit kampioenschap nu slechts 1 punt geworden tussen Sven en leider Filip Bengtsson. De tweede manche zou gaan bepalen wie de winnaar van de Galvin Cup 2017 zou gaan worden. De start van de tweede manche was net wat minder waardoor Sven van buiten de top vijf aan de wedstrijd moest beginnen. Op het snelle en inmiddels lastige circuit kon Sven maar moeizaam zijn weg naar de kop vinden. Na enkele ronden slaagde hij er toch in om de derde plaats over te nemen. De twee koplopers waren inmiddels al te ver weg en hij kreeg het goede gevoel op de motor niet meer te pakken. Sven besloot om geen risico’s meer te nemen, omdat de derde plaats ruim voldoende was om als tweede te eindigen in de totaalstand van deze Galvin Cup.

Na een zeer verdienstelijk eerste jaar in de MX1-klasse, is het seizoen 2017 voor Sven nu ten einde. Iedereen bedankt en tot volgend jaar.