Sven van der Mierden toont ook internationaal zijn goede vorm !

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft in de maand augustus deelgenomen aan twee hele mooie internationale wedstrijden. Omdat het ONK momenteel een zomerstop heeft, kon Sven deelnemen aan wedstrijden in België en Zweden.

Op 15 augustus reed Sven op de welbekende Keiheuvel in Balen. In deze sterk bezette internationale cross, mengde Sven zich prima in de strijd om de posities binnen de top-10. De eerste manche kwam hij als 8e over de finish en de tweede manche als 6e. In de totaalstand van de dag leverde hem dit een knappe 7e plaats op.

Daguitslag Int.Cross Keiheuvel Balen:
1. Brent van Doninck, 47 Pnt
2. Pauls Jonass, 43 Pnt
3. Glenn Coldenhoff, 42 Pnt
4. Henri Jacobi, 34 Pnt
5. Harri Kullas, 31 Pnt
6. Adam Sterry, 29 Pnt
7. Sven van der Mierden, 28 Pnt
8. Petar Petrov, 25 Pnt
9. Max Nagl, 23 Pnt
10. Yentel Martens, 22 Pnt

Op 27 augustus reed Sven mee tijdens een wedstrijd van het Zweeds Open Kampioenschap in Finspangs. Met maar liefst 51 deelnemers tijdens de tijdtraining, moest er in twee groepen gekwalificeerd worden. Sven noteerde in zijn groep een prima tweede tijd. In totaal kwalificeerde 40 rijders zich voor de wedstrijd. In de eerste manche pakte Sven kopstart, maar moest even later door een kapotte broek even halt houden. Hierdoor viel hij terug naar plaats tien om vervolgens weer in de achtervolging te gaan om de verloren plaatsen goed te maken. Het lukte hem toch nog om als 3e over de finish te komen.

De start van de tweede manche was een stuk minder waardoor Sven als achtste aan de wedstrijd begon. Toch ging het rijden ook nu weer prima, wat ook nodig was omdat het niveau van rijden behoorlijk hoog was in dit Zweedse kampioenschap. Na een goed gereden manche kwam Sven opnieuw als 3e over de finish. In de daguitslag kwam hij hiermee als 2e op het podium te staan.

Daguitslag Finspangs MS, Zweden:
1. Anton Gole, 50 Pnt
2. Sven van der Mierden, 40 Pnt
3. Danne Karlsson, 38 Pnt
4. Anton Nordstrom Graaf, 37 Pnt
5. Eddie Hjortmarker, 32 Pnt

Volgende wedstrijd: zondag 18 September, ONK Berghem!
Bij deze nodigen wij alle sponsors en supporters uit om in Berghem Sven te komen aanmoedigen.
Tijdens deze wedstrijd kan Sven opnieuw Nederlands Kampioen worden van het ONK –2022 !!