Sven van der Mierden met één manche overwinning naar tweede plaats ONK 500 St. Isidorushoeve.

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft een moeizame dag ervaren in de derde wedstrijd van het ONK500 in St. Isidorushoeve. In de ochtend tijdens de tijdtraining kon hij zijn draai nog niet vinden en klokte een derde tijd. Met een achtste en een eerste plaats in de manches kon hij uiteindelijk nog als tweede het ereschavot beklimmen.

De start van de eerste manche was aanvankelijk goed tot dat hij zijn motor in de eerste bocht dood remde. In de achtervolging kwam hij in de eerste ronde ook nog ten val. Vanaf de laatste plaats kon hij toch weer terug komen naar de zesde plaats, maar door dikke armen moest hij het tempo weer wat laten zakken. Hij werd weer terug verwezen naar plaats acht en had moeite om het juiste ritme nog op te pikken. In de laatste ronde en in gevecht voor plaats zes, kwam hij opnieuw ten val en kwam uiteindelijk als achtste over de finish.

In de tweede manche zat Sven er vanaf het begin meteen goed bij. Vanaf de derde plaats kon hij meteen de druk er goed op zetten. Na vier ronden nam hij de koppositie over en was het zaak om nu wel snelheid en ritme te behouden. Met gelijkmatige rondetijden wist hij de achtervolgers achter zich te houden. Door als winnaar over de finish te komen werd een moeizame dag met een positief gevoel afgesloten. Met een achtste en een tweede plaats werd Sven tweede in de dag uitslag.

Daguitslag ONK-500 in St. Isidorushoeve:
1) Freek van der Vlist, 91 Pnt
2) Sven van der Mierden, 83 Pnt
3) Marcel Conijn, 81 Pnt
4) Rene de Jong, 80 Pnt
5) Joel van Mechelen, 75 Pnt

Volgende wedstrijd: zondag 23 april, Dutch Masters of Motocross in Markelo !