Sven van der Mierden met 3e plaats nog steeds in de race voor eindoverwinning van de Galvin Cup

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL team, heeft in Oss dankzij een tweede en een derde plaats in de manches, een derde plaats behaald in de daguitslag. Het was de derde ronde van vijf wedstrijden om de Galvin Cup. Door deze uitslag behoud Sven zijn tweede plaats in de tussenstand van dit kampioenschap. Met nog wedstrijden in Berghem en Meijel heeft Sven de koploper Filip Bengtsson nog steeds in het vizier.

Op zondagmorgen stond eerst een tijdtraining op het programma. Sven had gelijk het juiste gevoel te pakken op het mooie heuvelachtige circuit in Oss. In de vierde ronde van de tijdtraining zette hij zijn snelste ronde neer. Deze tijd bleek voor niemand meer te overtreffen met een verschil van -1,8 seconde op de nummer twee.

De start van de eerste manche was keurig waardoor Sven als vijfde aan de wedstrijd kon beginnen. Al snel schoof hij op naar plaats drie en ging de strijd aan met nummer twee Lars van Berkel. Ronde na ronde bleef Sven druk zetten om uiteindelijk het juiste moment te kiezen om er voorbij te gaan. Dit lukte, maar het gat met koploper Filip Bengtsson was inmiddels een kleine 9 seconden. Hierdoor kwam Sven na een goed gereden wedstrijd als 2e over de finish.

De start van de tweede manche was iets minder dan in de eerste manche, maar binnen enkele ronden had Sven de derde plaats weer in handen. Dezelfde drie rijders uit de eerste manche streden ook nu weer voor de podiumplaatsen. De onderlinge verschillen waren klein waardoor de posities lang hetzelfde bleven. Doordat de leider in de wedstrijd dacht dat hij afgevlagd zou worden als winnaar en een ronde te vroeg het circuit verliet, was Sven ook even in de veronderstelling dat hij ging finishen. Al vlug werden ze hierop geattendeerd en gingen ze alsnog de laatste ronde in. Voor Sven veranderde er niets meer en kwam hij als derde over de finish.

Komend weekend staat voor Sven zijn derde en laatste Grand Prix van dit seizoen op het programma.
Op het circuit van Assen staat hij aan de start tussen alle wereldtoppers om opnieuw een poging te wagen voor nog wat GP-punten te bemachtigen.