Sven van der Mierden is seizoen begonnen met de Dutch MX Season Opener in Lierop !

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft afgelopen zondag in Lierop zijn eerste wedstrijd van het seizoen gereden. Sven wilde graag van start gaan in deze sterke internationale wedstrijd, waar ook een 10-tal Grand Prix rijders op af waren gekomen, ondanks het feit dat hij nog herstellende is van een schouder blessure.

Op het zware zandcircuit van Lierop begon Sven in de ochtend aan de tijdtraining. Sven bouwde zijn snelheid rustig op en zette een elfde tijd op de klok. Het voelde goed aan, zodat hij met een gerust gevoel zich kon voorbereiden op de manches.

De start van de eerste manche was sterk waardoor hij als zesde uit de eerste bocht kwam. Drie ronden wist Sven deze positie vast houden, maar moest toen toch het tempo wat laten zakken. Hierdoor verloor hij snel enkele plaatsen en kon op de elfde positie de wedstrijd een vervolg geven. Toch kon hij richting het einde van de manche het tempo weer wat opvoeren en weer
enkele plaatsen terug pakken. Uiteindelijk kwam Sven als negende over de finish, wat op dit moment een prima resultaat is.

Bij de start van de tweede manche kwam Sven niet meteen van zijn plaats af door een defect aan zijn koppeling. Eenmaal weg van zijn plaats kon hij als allerlaatste de achtervolging inzetten. Na vier ronden kwam hij als dertiende door, maar zonder goed werkende koppeling kon Sven maar moeilijk zijn ritme vinden. Zonder risico te nemen op de inmiddels loodzware baan,
kwam Sven als veertiende over de finish. Al met al was dit voor Sven een perfecte training voor de start van de Dutch Masters of Motocross op zondag 19 maart in Harfsen.

Daguitslag Dutch MX Season Opener Lierop:
1) Brent van Doninck , 47 Pnt
2) Pauls Jonas, 41 Pnt