Sven van der Mierden kent louter tegenslag tijdens ONK500 in Lochem.

Sven van der Mierden van het JHMX-GASGAS Racing Team, heeft in Lochem tijdens de zevende ronde van het Open Nederlands Kampioenschap 500, te maken gekregen met een flinke tegenvaller. Buiten het feit dat hij in de eerste manche lang zonder achterrem heeft moeten rijden, is de grootste tegenslag de steeds opspelende blessure aan zijn schouder. Hiermee moest hij in de tweede manche al vroegtijdig de wedstrijd verlaten.

De tijdtraining in de ochtend verliep nog zonder problemen. Sven noteerde de tweede tijd met een verschil van 0,2sec op de snelste man.

De start van de eerste manche was onvoldoende waardoor Sven als zesde de eerste ronde in ging. Na enkele ronden had Sven geen druk meer op zijn achterrem en moest hij zijn rijden hier op wat aanpassen. Het tempo ging er wat uit en inhalen werd een probleem waardoor hij genoegen moest nemen met een vierde plaats.

De start van de tweede manche was niet veel beter dan die uit de eerste. Toch kon Sven al snel enkele plaatsen opschuiven en had hij een goed ritme te pakken. Na een onverwachtte beweging speelde opnieuw zijn schouderblessure op en moest hij, rijdend op een derde positie, de wedstrijd noodgedwongen verlaten.

De blessure speelt al vanaf half Februari en laat zich moeilijk in de kaart kijken.

Hierdoor is het gewenste niveau voor Sven maar ten dele mogelijk.

Hij zal nu hoe dan ook de motor opnieuw enkele weken moeten laten staan en met rust en behandelingen de schouder volledig laten genezen. Daar waar mogelijk zal hij zijn conditionele- en fysieke trainingen blijven handhaven onder begeleiding van zijn therapeut.

Volgende wedstrijd: ??? ( in verband met blessure )