Twee valpartijen houden Sven van het podium af in Lelystad.

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL Team is in de zesde wedstrijd om het Nederlands Kampioenschap MX2 in Lelystad niet op het podium geeindigd. De crosser uit Valkenswaard kwam in beide manches ten val en moest genoegen nemen met een 8e en een 5e plaats.Hiermee eindigde Sven als zesde in het dagklassement.

In de training was het Sven die op het harde en technische circuit een vierde tijd wist neer te zetten. Het verschil met de snelste rijder was slechts 0,3 seconde. Al met al een goede tijdstraining en genoeg perspectief voor de wedstrijd.

Toen het starthek in de eerste manche naar beneden klapte, was de reactie van Sven niet goed genoeg en moest hij op een vijftiende plaats aan de wedstrijd beginnen. Echter door snelle rondetijden was de achterstand al na 3 ronden hersteld en nestelde hij zich voor even op de derde plaats in de wedstrijd. In zijn jacht op de nummer twee sloeg zijn achterwiel uit een hard spoor en verloor hij de controle over zijn motor. Na even trekkebenen en het zoveel mogelijk weer recht zetten van zijn stuur, hervatte Sven de wedstrijd weer, maar inmiddels op een dertiende plaats. Er waren nog enkele ronden te gaan en het gas ging er weer op. Toch kon hij alsnog op een 8e plaats over de finish komen.

In de tweede manche kwam Sven wel heel goed weg bij de start en kwam als tweede door de eerste bocht. Omdat hij wist dat het met zijn snelheid wel goed zat, was dit een goed begin van de tweede manche.

Na de eerste ronde viel hij even terug naar plaats vier. Strak rijdend nam hij al snel de derde plaats in handen. Nummer twee was niet ver weg, zodat de aansluiting al snel een feit was. Net toen Sven in het achterwiel zat en hem binnendoor voorbij wilde steken, maakte zijn voorganger een fout waardoor deze ietwat stil viel. Sven kon hem niet meer ontwijken en tikte net zijn achterwiel aan waardoor hij wederom ten val kwam.

Na enig oponthoud ging de wedstrijd weer verder op een achtste plaats. De voorste rijders waren te ver weg om nog te achterhalen. Toch kwam hij ronde na ronde weer wat terug naar voren. Met de nummer 4 van de wedstrijd weer in het vizier, finishte Sven op een 5e plaats in de tweede manche.

Met een 8-5 in de manches eindigde hij op een zesde plaats in het dagklassement.