Sven van der Mierden kent sterk MX1 debuut in Groesbeek

Vorige week konden wij melden dat Sven van der Mierden uit het Husqvarna SKS Racing NL team de overstap ging maken naar de zwaardere MX1 klasse. Vandaag stond voor Sven zijn vuurdoop in wedstrijdverband op het programma in Groesbeek. In de tijdtraining klokte Sven in het grote deelnemersveld een keurige zevende tijd.

In de eerste manche kende Sven een minderen start en kwam hij na de eerste ronde door op een twaalfde positie. Daarna wist hij de wedstrijd keurig op te bouwen en steeds verder naar voren te komen. Dit zorgde ervoor dat hij op een nette vijfde plaats over de finish wist te komen.

In de tweede manche was de start een stuk beter en kwam de Husqvarna SKS-rijder door op een plek binnen de top tien. “Ook in de tweede manche besloot ik om de wedstrijd rustig op te bouwen. En de hele wedstrijd reed ik rond de zevende plaats. In de laatste ronde kon ik nog een plaats opschuiven en kwam ik als zesde over de finish.”

Met een vijfde plaats en een zesde plaats in de manches eindigde Sven op een zesde plaats in het dagklassement. Op zaterdag 4 maart staat voor de rijder uit Valkenswaard de eerste wedstrijd om het Open Nederlands Kampioenschap MX1 in Heerde op het programma.

Daguitslag wintercross Groesbeek:
1 Yentel Martens 110 Pnt