Sven van der Mierden na bizarre valpartij naar 3e plaats tijdens Galvin Cup in Stevensbeek

Sven van der Mierden van het Husqvarna SKS Racing NL kwam aan de start in de tweede wedstrijd om de Galvin Cup in Stevensbeek. Na een snelle ochtendtraining en een prima gereden eerste manche, kwam Sven in het begin van de tweede manche spectaculair ten val. Hij verloor bij een inhaalmanoeuvre de controle over de motor, waardoor Sven uit de baan schoot en tegen de jury bus knalde. Gelukkig ongedeerd, kon hij weer deelnemen aan de herstart van deze tweede manche.
Sven begon scherp aan de dag door in de training de snelste tijd op de klokken te zetten. In de eerste manche pakte hij een goede start en wist al vrij snel de koppositie in handen te nemen. Netjes rijdend wist hij de koppositie vast te houden totdat Filip Bengtsson hem wist te passeren. Sven bleef zijn eigen wedstrijd rijden en sloot de manche af op een mooie tweede plaats.

In de tweede manche kreeg hij een flinke tegenslag te verwerken want in de beginfase verloor hij bij het passeren van een rijder de controle over de motor en kwam op hoge snelheid in aanraking met de jury bus. Omdat de wedstrijd gelijk werd afgevlagd, kon Sven toch nog deelnemen aan de herstart, wel op de reservemotor want de andere motor had veel schade opgelopen. De organisatie besloot dat Sven vanaf de tweede startrij moest starten. Dit betekende dat een goede start was uitgesloten en dat hij een inhaalrace moest rijden. Op het loodzware circuit kwam hij gedurende de wedstrijd steeds verder terug naar voren en wist de manche toch nog op een nette vierde plaats af te sluiten, waarmee hij in het dagklassement op een derde plaats eindigde.

Daguitslag Galvin Cup in Stevensbeek:
1) Filip Bengtsson
2) Mike Gijsbertsen