Sven van der Mierden Open Nederlands Kampioen 500cc

Sven van der Mierden van het Hutten Metaal Yamaha Racing Team heeft in Halle de titel binnen weten te halen van het ONK 500. Sven wist dat hij in deze voorlaatste wedstrijd twee keer minimaal als derde over de finish moest komen om het kampioenschap al veilig te stellen. Na een superieure eerste manche, die hij winnend afsloot, volgde nog een gecontroleerde derde plaats in de tweede manche zodat hij niet meer te achterhalen is door de concurrentie.

Deze keer geen verslag van de wedstrijd in Halle maar een terugblik op het ONK van 2018. Veertien van de vijftien wedstrijden van het ONK zijn nu verreden en van die 14 wedstrijden stond Sven maar liefst 13 keer op het podium. Zes keer mocht hij als winnaar het hoogste schavot betreden. Daarbij wist hij nog 4 keer tweede te worden en 3 keer derde. Het seizoen, wat al begon in Maart, kende alleen in Marum wat tegenslag vanwege een zware valpartij. Met diverse fysieke ongemakken in de periode daarna, kon Sven de schade beperkt houden en toch nog enkele keren het podium betreden. Eenmaal fit ging zijn zegereeks weer verder wat resulteerde in het winnen van de titel: Kampioen KNMV Motocross ONK 2018.

Grote dank gaat uit naar het Hutten Metaal Yamaha Racing Team en de daarbij behorende sponsoren. Ook de trouwe eigen sponsoren van Sven dragen er aan bij   dat Sven zich kan blijven ontwikkelen op het allerhoogste niveau van de motocross. Tevens alle supporters en belangstellenden bedankt voor jullie steun gedurende het seizoen 2018.

Daguitslag ONK Halle:
1) Lars van Berkel 91 Pnt