Sven van der Mierden winnaar ONK 500 in Varsseveld.

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft ook de vijfde wedstrijd van het ONK 500 seizoen gewonnen. In Varsseveld werden beide manches in winst omgezet en zo behaalde Sven de vierde dag overwinning op rij in dit kampioenschap. In de totaalstand vergroot hij hiermee de voorsprong op zijn concurrenten.

VAMAC Varsseveld was de organisator van deze ONK wedstrijd en had de baan er prima geprepareerd bij leggen. Door als snelste uit de tijdtraining te komen, kon Sven later op de dag als eerste een goeie plaats achter het starthek uitkiezen.

De kopstart van de eerste manche werd even tenietgedaan door een klein slippertje in de tweede bocht. Toch kon Sven zich handhaven in de voorste linie en na een goed gereden eerste ronde als leider de wedstrijd vervolgen. Door een kleine valpartij in de derde ronde verspeelde Sven zijn koppositie en moest opnieuw aanzetten om dit weer te repareren. René de Jong had inmiddels de leiding overgenomen en Sven sloot al snel weer aan in zijn achterwiel. Beiden hadden hetzelfde tempo en Sven kon lang het verschil niet maken. Enkele keren werd er gewisseld van positie waarna Sven twee ronden voor het einde definitief de kop overnam en als winnaar over de finish kwam.

De start van de tweede manche was onvoldoende waardoor Sven als zesde de wedstrijd in ging. Daar kwam nog bij dat hij de motor ook nog dood remde en hierdoor als achtste uit de eerste ronde kwam. Nu was het zaak om ritme en snelheid te gaan pakken. In de vierde ronde kwam hij als tweede door en Lars van Berkel had als vroege koploper, inmiddels een gat van bijna elf seconden geslagen. Overtuigd van zijn eigen kunnen reed Sven ronde na ronde één a twee seconde sneller. Ruim voor het einde van de wedstrijd was hij weer terug aan de kop en kon onbedreigd ook de tweede manche op zijn naam schrijven.

Daguitslag ONK Varsseveld:
1. Sven van der Mierden, 100 Pnt
2. Rene de Jong, 86 Pnt
3. Lars van Berkel, 83 Pnt
4. Freek van der Vlist, 77 Pnt
5. Youri van ‘t Ende, 70 Pnt

Volgende wedstrijd: Zondag 22 Mei, ONK in Axel.