Sven van der Mierden Nederlands Kampioen ONK 500!

Sven van der Mierden van het ATG-JHMX-GASGAS Racing Team, heeft ook in de laatste wedstrijd van dit seizoen de maximale score behaald. Met twee manche overwinningen behaalde hij voor de zesde keer op rij, de dagwinst. Hiermee werd Sven de onbetwiste kampioen van Nederland ONK 500, seizoen 2021!

s ’Ochtends in de tijdtraining was het Sven die als eerste een snelle tijd wist te klokken. Even later bleek dat deze rondetijd niet scherp genoeg was en moest Sven in de laatste ronde van de tijdtraining nogmaals aanzetten. Het lukte hem niet meer om nog een perfecte ronde neer te zetten en hij moest genoegen nemen met een derde tijd.

In de eerste manche kwam Sven super weg vanaf het starthek en pakte hiermee de kopstart. De verschillen waren echter klein en Sven moest twee rijders laten passeren om zonder grote risico’s het juiste ritme te zoeken. Na vijf ronden kwam hij in de juiste cadans en veroverde de tweede plaats. Nu werd er druk gezet op de koploper en weer vijf ronden later werd ook deze terecht gewezen. Na 15 ronden wedstrijd was het Sven die als eerste over de finish kwam. Zo kon hij als winnaar, volledig in stijl de felicitaties en champagne-douche in ontvangst nemen van het team, sponsors en supporters.

In de tweede manche kwam Sven opnieuw goed weg vanaf het starthek, maar kwam hij wat minder door de eerste bocht waardoor hij als derde aan de wedstrijd moest beginnen. Met de titel al op zak, liet Sven opnieuw zien dat hij de laatste manche van het seizoen ook nog graag wilde winnen. Na drie ronden veroverde hij de koppositie en stond deze dan ook niet meer af. Ondanks dat de verschillen tussen de eerste vier rijders niet groot waren, had Sven de wedstrijd volledig onder controle. Strak sturend en nagenoeg foutloos bleef hij uit de greep van zijn achtervolgers en kwam opnieuw als winnaar over de finish…..CHAPEAU SVEN!

Commentaar Sven: “ Heel lekker gevoel om na 2018 opnieuw de titel ONK 500 in de wacht te slepen, zeker met in het achterhoofd dat ik er er een jaar tussen uit ben geweest met een zware rugblessure. Na mijn herstel heeft teameigenaar Jan Heusschen mij de kans gegeven om terug te keren op wedstrijdniveau, met deze titel als resultaat. Hiervoor wil ik Jan, maar ook mijn monteur Jochen van Buel ontzettend bedanken voor hun inzet en steun. Ook grote dank aan alle sponsors die het mede mogelijk hebben gemaakt om tot deze prestatie te komen ”.

Daguitslag ONK-500 in St. Isidorushoeve:
1) Sven van der Mierden , 100 Pnt
2) Micha Boy de Waal, 86 Pnt
3) Rene de Jong, 83 Pnt
4) Kay Ebben, 73 Pnt
5) Nick Leerkes, 72 Pnt

Wij houden iedereen op de hoogte middels deze nieuwsbrief gedurende het gehele cross-seizoen 2021.

Sven en zijn begeleidingsteam zouden het leuk vinden om u als sponsor te mogen begroeten bij onze paddocktent tijdens één van de wedstrijden gedurende het seizoen.

Tot ziens, Sven van der Mierden en Stichting SVARMO.